Abarth Inspiracje

Abarth na 88. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to miejsce, gdzie zwiedzający niejeden raz poczuli dreszcze emocji na widok prezentowanych tam samochodów. Niezwykła oprawa stoisk, na których światowe koncerny przedstawiają swoje najnowsze produkty, stała się już standardem i trudno oprzeć się wrażeniu, że z roku na rok wyglądają lepiej.

Nasze stoisko, które było jednym z częściej odwiedzanych przez publiczność, przygotowało wystrój, oddający sportowy charakter marki. Przestrzeń wystawowa dzielona z Fiatem w sposób wyjątkowy podkreślała wspólne cechy naszych marek. Gwiazdą stoiska był Abarth 124 GT – połączenie coupe i roadstera, który oferuje unikalne rozwiązanie podwójnego dachu – miękkiego oraz sztywnego wykonanego w całości z włókna węglowego. Nowy Abarth w stosunku do poprzedniej wersji doczekał się delikatnych zmian, takich jak nowe felgi OZ, lżejsze o 3 kilogramy od standardowych, czy też automatycznie chowana antena. Prezentowany model w ekskluzywnym szarym kolorze Alpi Orientali opcjonalnie z czarną matową maską, nawiązującą do historycznego Abartha 124 Rally, wzbudził niemałe zainteresowanie zwiedzających.

Tuż obok zadziornego roadstera mogliśmy zobaczyć Abartha 695 Rivale, specjalną serię zaprojektowaną wspólnie z legendarnym producentem jachtów Rivą. Kunsztowne wykonanie oraz doskonałe osiągi to połączenie, które świadczy o wyjątkowości tego modelu. Ten wyjątkowy pojazd łatwo rozpoznać po dwukolorowym lakierze znanym wprost z kultowych jachtów ze stoczni Sarnico – Riva Evening Blue oraz Shark Grey. We wnętrzu możemy znaleźć progi z włókna węglowego, ciemnoniebieskie skórzane siedzenia i deskę rozdzielczą z wykończeniem z mahoniu, który sprawia, że samochód zyskuje naprawdę morski charakter. Pod maską “pięćsetki” pracuje silnik o pojemności 1368 cm i mocy 180KM, który potrafi rozpędzić ten samochód do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Dzięki wyjątkowej charakterystyce Abarth 695 Rivale z miejsca urasta do rangi kultowego.

Nie od dziś wiadomo, że sukces komercyjny to nie tylko prezentowany samochód, ale też cała otoczka, która towarzyszy jego promocji. Nasze stoisko na 88. Salonie Genewskim poprzez efekty graficzne i symbolikę zachęcało do jego odwiedzenia i doskonale podkreślało sportowe DNA Abartha.