Fiat Społeczność

Wybrałem Tipo!

Fiat Tipo – wyrazisty charakter, funkcjonalność i bogate wyposażenie w połączeniu z bezkonkurencyjną ceną.

Nic więc dziwnego, że od premiery w 2016 szturmem zdobywa sympatię kierowców oraz plasuje się w ścisłej czołówce najchętniej kupowanych, nowych samochodów. Zapytaliśmy miłośników Fiata Tipo, z jakich powodów wybór padł na nasz bestseller? Przeczytajcie, dlaczego właśnie ten model tak bardzo przypadł im do gustu.

Jako wieloletni fan i użytkownik marki Fiat oraz miłośnik wszelakiej maści włoskich samochodów byłem posiadaczem kolejno: dwóch Fiatów 126p, Cinquecento Young, Uno 1,4 ies, Siena 1.2 75KM, Brava SX 1.6 16V oraz Lancii Lybra 1.9 JTD. Na wieść o zbliżającej się premierze…. Fiata Tipo, którego poprzednik sprzed 30 lat był moim wielkim marzeniem, przeszył mnie dreszcz emocji i wszystkim wariatom motoryzacyjnym doskonale znany stan pobudzenia i podniecenia. Po zobaczeniu pierwszych zdjęć byłem pewien: on musi być mój! Nie ważne, czy teraz, czy za rok, może za 10 lat! Już wtedy wiedziałem że muszę mieć nowe Tipo. Ten samochód pod względem stylistyki wprawił mnie w oczarowanie. Dawno nie widziałem tak idealnie zaprojektowanej bryły nadwozia.

Moja leciwa Lancia z 2002 roku, na której polskie drogi odcisnęły swoje piętno, zaczęła niedomagać i to utwierdziło mnie w przekonaniu, że czas na zmiany. Początkowo chciałem kupić używane auto, ale po obejrzeniu 10 sztuk „bezwypadkowych” i z „małymi przebiegami” już wiedziałem, że mam dwa wyjścia: albo kupuję za 30 tysięcy używany samochód ryzykując nietrafiony wybór, albo inwestuję i kupuję nowe auto w 100% pewne. Kandydat był tylko jeden. Szybki telefon do dilera, jazda próbna i … zakochałem się. Jazda testowa odbyła się egzemplarzem w wersji Lounge 1,3 multijet, jednak wiedziałem że na 100% nie wybiorę diesla. Poprosiłem o możliwość przejażdżki autem z silnikiem 1,4 95KM, gdyż 90% moich przebiegów to miasto i postanowiłem postawić na ekonomię oraz łatwość montażu instalacji LPG.

Zakupiony przeze mnie egzemplarz to TIPO 1,4 95KM w kolorze białym z małymi dodatkami w postaci czujników cofania i skórzanej kierownicy oraz zamontowanej przez dilera instalacji LPG. Cena za wyżej wymienioną opcję wraz z gratisowym alarmem i dywanikami oraz oponami zimowymi była dla mnie jak najbardziej satysfakcjonująca, tym bardziej, że jest to najlepsza cena za jakość oraz wyposażenie jakie otrzymujemy w tym segmencie. Konkurencja pozostaje daleko w tyle.

Po 13 miesiącach użytkowania i przejechaniu 15 tysięcy kilometrów, mam o moim Tipo jak najlepsze zdanie. Samochód jest wygodny, pojemny i bardzo ekonomiczny, a sama jazda to sama przyjemność połączona z wysokim poczuciem bezpieczeństwa. Duże wrażenie robi stylistyka pojazdu jak i ergonomia wnętrza. Nawet długie podróże nie są zbyt męczące dla kierowcy i pasażerów. Strzałem w dziesiątkę był montaż instalacji LPG, która powoduje ogromne oszczędności finansowe, choć teraz pewnie zdecydowałbym się na fabrycznie montowany „gaz”, który jest dostępny od niedawna.

Reasumując:

Czemu Tipo? To proste. Piękny, atrakcyjny cenowo i niezawodny oraz niedrogi w utrzymaniu.

Jaki jest w użytkowaniu? Łatwy i przyjemny, jak na moje potrzeby doskonały.

Czy kupiłbym jeszcze raz? Oczywiście że tak, ale może z wyższą opcją wyposażenia.

Z czystym sercem polecam Tipo wszystkim, którzy cenią sobie piękno i dobre wykonanie za naprawdę niską cenę!”

Michał | Fiat Tipo Team Polska

 

 

Tak więc Tipo! Klamka zapadła, towar zakupiony nie podlega zwrotowi, ale czy to była dobra decyzja ? ZDECYDOWANIE TAK !

Nad zakupem Fiata Tipo nie zastanawiałem się zbyt długo, decyzja była mnie dla oczywista – od lat jestem „fanatykiem” włoskiej motoryzacji, a teraz pojawiło się w ofercie auto, które spełniało moje oczekiwania. Duże, obszerne, piękne, dobrze wykonane i stosunkowo tanie. Poszukiwałem auta dla rodziny z dzieckiem (wózek, zakupy, wyjazdy w trasy na wakacje) stąd wśród typowanych aut faworytem było Tipo. Chciałem mieć coś wyjątkowego, nawet wtedy, gdy już wybrałem konkretną markę i model. W sieci krążyły mniej lub bardziej rzetelne informacje na temat planowanej wersji S-Design wśród modeli Tipo. Po premierze na targach w Genewie, potwierdzonej na oficjalnej stronie FCA, wiedziałem, że warto było czekać. Moja cierpliwość została w końcu wynagrodzona w momencie, kiedy otrzymałem informację o możliwości konfigurowania wyposażenia wersji S-Design.

Nowy samochód natychmiast po odebraniu trafił na kompleksowe zabezpieczenie powłokami ceramicznymi (lakier, plastiki, szyby, felgi, materiały, wygłuszenia, skóra, etc.). Od tego momentu mogłem się w pełni cieszyć ta piękną bestią ! Określając auto „Bestią” nie robię tego przypadkowo, ponieważ samochód, szczególnie z przodu wygląda wyjątkowo atletycznie i groźnie, co zdecydowanie odbiega od dotychczasowej stylistyki FIATa i bardzo, ale to bardzo mi się podoba. Silnik, jak na jednostkę o pojemności 1400 ccm, dzięki turbodoładowaniu, jest wystarczająco mocny i do tego elastyczny.

Jako, że ja jak i moi znajomi obracamy się w środowisku motoryzacyjnym, nakierowanym na tuning i modyfikację samochodów, moje auto już z salonu wyjechało na sprężynach obniżających prześwit o 25mm, dzięki temu prezentuje się znacznie lepiej. Ta modyfikacja nie wpływa negatywnie na jego zdolności pokonywania polskich dróg, a wręcz przeciwnie, prowadzi się wyśmienicie i daje poczucie bezpieczeństwa – szczególnie w zakrętach.

Auto nadal poddawane jest tuningowi; zwiększamy moc silnika, brzmienie układu wydechowego, wydajność układu hamulcowego i inne aspekty zarówno mechaniczne i wizualne. W ten sposób najzwyczajniej w świecie dążę do tego, by moje Tipo było niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju. Trzymajcie kciuki, powinno się udać.

Tak przygotowany egzemplarz wzbudza duże zainteresowanie. Wzrok gapiów, gdy jadę tym cudownym autem podąża za mną, słyszę też często przychylne komentarze. Wiecie dlaczego tak jest ? To dlatego, że tylko włoskie pojazdy mają to coś. Tym czymś nazywam ich własną duszę i niepowtarzalny charakter. Tipo nie jest tu wyjątkiem.”

Dawid | Fiat Tipo S-Design T-Jet by DDCustom