Społeczność

Mediolańska Szkoła Designu #5 – Alfa Romeo Giulia

To już druga Giulia w naszym cyklu. W przedostatnim etapie konkursu, opowiemy o nowej odsłonie sportowego sedana.

Prace nad nową Giulią trwały długo, a ich rezultatem jest dopracowany, piękny samochód o charakterze przepełnionym sportem. Giulia zadebiutowała w 2015 roku, a sprzedaż ruszyła rok później. To co wyróżnia ją spośród innych aut (a jednocześnie nawiązuje do przeszłości) to napęd na tył i niewielka masa własna. Każda wersja Giulii zachwyca prowadzeniem. W gamie jest również obecna 510-konna odmiana Quadrifoglio z silnikiem V6.

Giulia cechuje się klasycznym układem FR – silnik umieszczony jest z przodu, a napędzane są koła tylne. W odmianie Veloce standardem jest jednak napęd Q4, który w razie potrzeby kieruje moc również na przednie koła, dla maksymalnej skuteczności i pewności prowadzenia w każdych warunkach.

Zastosowanie włókna węglowego, sztywność konstrukcji, rozkład masy 50:50… Moglibyśmy długo opowiadać o technikaliach Giulii, ale jest jeszcze inna, równie istotna cecha nowej Alfy Romeo – niepowtarzalna, włoska stylistyka, o której więcej opowie Mateusz Przystał – designer studia Kaniewski Design.

Alfa Romeo modelem Giulia, długo wyczekiwanym następcą modelu 159, po raz kolejny napisało definicję włoskiego designu. W tym przypadku można ją streścić do dwóch najistotniejszych słów – „proporcje” i „minimalizm”.

Proporcje. Podstawowy i zarazem najważniejszy czynnik, który decyduje o tym, jak postrzegamy sylwetkę samochodu. Jeśli proporcje będą właściwe, to już połowa sukcesu. Jeśli jednak będą nie takie, jak powinny, trudno będzie pozbyć się wrażenia, że coś tu się nie zgadza. W Giulii proporcje są wręcz doskonałe. Długa maska; jedno, zdecydowane przetłoczenie na boku, które powoduje, że sylwetka zdaje się być jeszcze bardziej płynna i smukła oraz muskularne tylne nadkole. Do tego przesunięta ku tyłowi kabina; zaokrąglona linia dachu, która płynnie przechodzi bagażnik i wizualnie podnosi tył, a także krótki przedni nawis, dzięki któremu rozstaw osi zdaje się być jeszcze dłuższy, niż jest naprawdę. Te wszystkie czynniki składają się na wspaniale rozłożony ciężar wizualny Giulii. Żaden element nie przytłacza kolejnego. Całość jest spójna, bardzo harmonijna i, pomimo całkiem agresywnego wyglądu, sprawia wrażenie lekkości.

Minimalizm przejawia się w liniach. Aby przedstawić esencję sylwetki Giulii, wystarczą tylko dwie. Powierzchnia karoserii jest bardzo czysta, oszczędna w formie. Nie ma tu niepotrzebnych przetłoczeń czy niewynikających z niczego linii. Giulia została zaprojektowana w myśl zasady „mniej znaczy więcej”. A ta, w przypadku tej Alfy, zdecydowanie się sprawdziła.

Styl czy technika? Co gra główną rolę? To czwarty etap 6-tygodniowego konkursu „Od Alfy 24 HP do Stelvio”. Co tydzień prezentujemy Wam inny model i co tydzień wybieramy pięciu laureatów, którzy otrzymają wyjątkowe nagrody. Weź udział w konkursie, by mieć szansę na wygraną wydrukowanego szkicu Alfa Romeo Giulii!

W komentarzach pod wpisem odpowiedz na pytanie – Styl czy technika? Co stanowi o wyjątkowości nowej Giulii?

Na Wasze odpowiedzi czekamy do 10.01.2018, a wyniki tego etapu poznacie 12 stycznia. Wybierzemy 5 najciekawszych odpowiedzi, które nagrodzimy wydrukiem rysunku o wymiarach 50 x 72 cm.